dimecres, 9 d’octubre del 2013

GARMIN BARCELONA TRIATHLON 2013

PARTICIPACIÓ D'EN TONI SOLSONA A LA GARMIN BARCELONA TRIATHLON 2013

Aquest passat diumenge el nostre company Toni Solsona va participar a la Garmin Barcelona Triathlon. Després d'estrenar-se en el món de les triatlons el passat mes de juliol en la distància sprint, aquesta vegada es va proposar fer un pas més i participar a la distància olímpica (1500m natació, 40 km bicicleta, 10 km cursa a peu). I a jutjar pels resultats no li va anar gens malament, amb un temps final de 2h31min fent un molt bon paper en els sectors de bicicleta i de cursa a peu.
Tot seguit us deixem una "petita" crònica que ha escrit ell mateix:
"Molts nervis els dies previs a la prova. El repte era important i li tenia molt de respecte. Força hores d'entrenaments. I les noticies que anava rebent no em deixaven estar tranquil. Dimecres de la setmana passada, la platja de la Mar Bella tota plena de meduses... dijous, divendres i dissabte, temporals i onades de 2 metres... dissabte al vespre e-mail de l'organització informant que potser se suspendria la part de natació de la triatló per garantir la seguretat del participants... les previsions per diumenge eren molt dolentes, de pluja i mala mar, però per sort es van equivocar!!! A les 6:30h (quina matinada!!) arribo a la Mar Bella. Baixo del cotxe i directe a veure l'estat de la mar, i estava perfecte!!! petites onades però res comparable amb els dies anteriors. L'organització de seguida va anunciar per megafonia que la prova es realitzaria amb normalitat i moltíssima gent va respirar tranquil·la, sobretot tots aquells que havien vingut de molt lluny (molts estrangers). Vam procedir a deixar tot el material ben preparat a l’àrea de transició i vam anar a veure la sortida de la categoria Elit. Impressionant la velocitat que agafen nedant. A partir de les 9:00h sortien els populars en onades de 500 en 500 participants cada 10 min. En el meu cas em va tocar sortir a la primera onada. De seguida em vaig posar el neoprè que em van deixar prestat (gràcies cunyat) i cap a la sortida!!! La natació com alguns ja sabeu no se'm dóna massa bé, però si penso que fa un any no sabia nedar, doncs puc estar ben content. 
La sortida va ser força tranquil·la. Vaig sortir cap a la meitat del grup i bastant obert a la dreta per evitar aglomeracions, encara que no fos la línia més directa cap a la primera boia. Vaig rebre poquíssims cops, que és d’agrair!! De seguida vaig veure que em quedava força enrere, però vaig estar nedant amb un grupet de 4 o 5 nedadors i m'animava pensant que no era l'últim!! je!! je!! Vaig disfrutar molt de la natació perquè les condicions van ser molt bones (mar força plana i bona visibilitat). Vaig trigar uns 36 minuts, quan el que va arribar primer de la mateixa onada ho va fer en 20 minuts. He d'estar content perquè veig que tinc molt marge de millora!!! Je!! Je!!
Després una transició molt llarga corrent fins arribar a la bicicleta. Una vegada a dalt de la bicicleta tocava 4 voltes a un circuit de 10 km per carrers de Barcelona. Mai havia anat a roda en bicicleta perquè fa poc que tinc la bici de carretera i acostumo a entrenar sol. Em vaig divertir moltíssim perquè anant en grup s'aconsegueixen velocitats mitjanes per mi impensables. Al final gairebé 37 Km/h de mitjana patint molt al final per mantenir-me dins d'un grup que tibaven de valent. La transició de bici a córrer va ser duríssima. Les cames al baixar de la bici ben enrampades i pensava que ho passaria molt malament en el tram de córrer. La transició la vaig fer prou ràpid i després de córrer uns 200m per sort vaig recuperar les bones sensacions i em van desaparèixer les rampes. Vaig aconseguir agafar una velocitat de creuer de 4:30min/km i la vaig mantenir fins la línia de meta. No us amagaré que al Km 7 em van venir aquells pensaments que a molts de nosaltres ens passen (el meu cap em deia "qui collons et mana fotre't aquests tutes..."), però per sort els pensaments van quedar anul·lats al veure que em quedaven només 3 km!!! Arribada a meta molt emocionant amb un muntatge força espectacular i entrega de medalla de finisher. I a més a més havia baixat en mitja hora el temps objectiu que m'havia plantejat!!!
Ara ja pensant en els nous reptes per la temporada 2014: alguna que altra triatló i la meva primera marató. I també millorar en natació. Per la propera temporada a veure si més companys de Vacarisses Corre s'animen a fer el salt cap aquest tri-esport tan divertit!! Salut i quilòmetres!!!"
Us deixem unes imatges on surt el Toni amb companys de feina (Gonzalo i Fran) i el detall dels seus resultats.




I si voleu veure el reportatge que es va emetre per Esport 3 podeu anar al següent enllaç:
(atenció amb l'espontani que surt com aquell qui no vol la cosa en el min 12 amb 40 segons!!)
FELICITATS, TRICAMPIÓ!
Salut i km!

1 comentari:

  1. Enhorabona, campió. Si senyor això és un bon esperit de superació.
    Edu

    ResponElimina